Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(12)
Forma i typ
Książki
(8)
Czasopisma
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Autor
Maciaszkowa Janina
(2)
Cudak Henryk
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Kawula Stanisław
(1)
Knajder-Sowa Anna
(1)
Raczkowska Jadwiga
(1)
Rutkowski Mirosław (nauki pedagogiczne)
(1)
Stochmiałek Jerzy
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(4)
1960 - 1969
(2)
Kraj wydania
Polska
(10)
nieznany (pol)
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(12)
Temat
Pedagogika opiekuńcza
(4)
Rodzina
(3)
Dziecko
(2)
Adaptacja
(1)
Adolescencja
(1)
Afazja
(1)
Affolter, Felicie
(1)
Agresja
(1)
Akceptacja
(1)
Autyzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko autystyczne w rodzinie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Fizyka
(1)
Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie)
(1)
Gunzburg, H. C.
(1)
Głusi w rodzinie
(1)
Hess, Peter
(1)
Integracja
(1)
Knill, Christopher
(1)
Knill, Marian
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Matematyka
(1)
Metoda Knillów
(1)
Metoda Petera Hessa
(1)
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawność umysłowa
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski)
(1)
Opieka społeczna
(1)
Orzecznictwo
(1)
Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce)
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Placówki opiekuńczo wychowawcze
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach
(1)
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów)
(1)
Postawy
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Potrzeby
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Sherborne, Weronika
(1)
Sieroctwo
(1)
Skala PAC H. C. Gunzburga
(1)
Skala PAS H. C. Gunzburga
(1)
Socjalizacja
(1)
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice)
(1)
Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy)
(1)
Studium przypadku
(1)
Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik)
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych
(1)
Wolontariat
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Zespół Retta
(1)
Zespół Turnera
(1)
Ćwiczenia artykulacyjne
(1)
Ćwiczenia fonacyjne
(1)
Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny
(1)
Ćwiczenia logorytmiczne
(1)
Ćwiczenia oddechowe
(1)
Ćwiczenia ortofoniczne
(1)
Temat: dzieło
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze (czasop.)
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Chmielnik (woj. świętokrzyskie)
(1)
Cudzynowice (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Pińczów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Łagów (woj. świętokrzyskie)
(1)
Łowicz (woj. łódzkie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Bibliografia
(1)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Spisy treści
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
12 wyników Filtruj
Czasopismo
W koszyku
Dwumiesięcznik
1961, nr 1
"Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" stanowią kontynuację czasopisma "Dom Dziecka" wydaw. w latach 1954-1960.
Zawartość zasobu Ostrowiec - czytelnia
1989, nr 1-10
1990, nr 1-10
1991, nr 1-10
1992, nr 1, 2, 4-10. brak nr. 3
1993, nr 1-10
1994, nr 1-10
1995, nr 1-10
1996, nr 1-10
1997, nr 1-10
1998, nr nr 1-10
1999, nr 2-10. brak nr. 1
2000, nr 2-10. brak nr. 1
2001, nr 1, 3-10. brak nr. 2
2002, nr 1-10
2003, nr 1-10
2004, nr 1-10
2005, nr 1-10
2006, nr 1-10
2007, nr 1-10
2008, nr 1-10
2009, nr 1-10
2010, nr 1-10
2011, nr 1-10
2012, nr 1-10
2013, nr 1-10
2014, nr 1-10
2015, nr 1-10
2016, nr 1-10
2017, nr 1-10
2018, nr 1-10
2019, nr 1-3, 5-10, brak nr. 4
2020, nr 1-9; brak nr. 10
2021, nr 1-10
2022, nr 1-10
2023, nr 1-9
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
[Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze] Spis treści rocznika 2013. W: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - R. 53, nr 10 (2013), s. 61-64.
Dokument nadrzędny: Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze.
Czasopismo
W koszyku
Miesięcznik (nie ukazuje się w lipcu i sierpniu), 1962-
Wcześniejsza częstotliwość: Dwumies., 1961.
R.1, nr 1, (1961) -.
Od 1962, nr 1: 30 cm.
Od 1969, nr 1 częste zmiany podtyt.
Od R. 29, nr 1 (1989) częste zmiany wyd.
Od R. 31, nr 7 (1991) red. nacz. Jadwiga Raczkowska.
Od R. 39, nr 4 (2000) wyd.: IRSS.
Od R. 42, nr 1 (2002) brak podtyt.
Od R. 42, nr 1 (2002): 24 cm.
Od R. 45, nr 7 (2005) czeste zmiany red.
Od R. 46, nr 3 (2006) [Joanna Staręga-Piasek red. nacz.].
Zawiera m.in.: Od 1974 dod.: Przysposobienie do Życia w Rodzinie.
Zawiera m.in.: Od 1995 dod.: Nasza Książka.
Zawartość zasobu Busko Zdrój
1980 R.[19] nr 1-10 . opr.
1981 R.[20] nr 1-10 . opr.
1982 R.[21] nr 1-10 . opr.
1983 R.[22] nr 1-10 . opr.
1984 R.[23] nr 1-10 . opr.
1985 R.[24] nr 1-10 . opr.
1986 R.[25] nr 1-10 . opr.
1987 R.[26] nr 1-10
1988 R.[27] nr 1-10
1989 R.[28] nr 1-10 . opr.
1990 R.[29] nr 1-10 . opr.
1991 R.[30] nr 1,2,4-10
1992 R.[31] nr 1-10
1993 R.[32] nr 1-10
1994 R.[33] nr 2-10
1995 R.[34] nr 1-10
1996 R.[35] nr 1-10
1997 R.[36] nr 1-10
1998 R.[37] nr 1-8,10
1999 R.[38] nr 1-10
2000 R.[39] nr 1-10
2001 R.[40] nr 1-10
2002 R.[41] nr 1-10
2003 R.[42] nr 1-10
2004 R.[43] nr 1-10
2005 R.[44] nr 1-10
2006 R.[45] nr 1-10
2007 R.[46] nr 1-10
2008 R.[47] nr 1-10
2009 R.[48] nr 1-10
2010 R.[49] nr 1-10
2011 R.[50] nr 1-10
2012 R.[51] nr 1-10
2013 R.[52] nr 1-10
2014 R.[52] nr 1-10
2015 R.[53] nr 1-10
2016 R.[53] nr 1-10
2017 R.[54] nr 1-9
2018 R.[55] nr 1-10
2019 R.[56] nr 1-10
2020 R.[57] nr 1-10
2021 [R.58] nr 1-10
2022 [R.59] nr 1-10
2023 [R.60] nr 1-10
Zawartość zasobu Opatów
1968 nr 1-10 . czyt.
1969 nr 1-10 . czyt.
1970 nr 1-10 . czyt.
1971 nr 1-10 . czyt.
1972 nr 1-10 . czyt.
1976 nr 1-7,9-10 . czyt.
1981 nr 1-10 . czyt.
1982 nr 1-10 . czyt.
1983 nr 1-10 . czyt.
1984 nr 1-10 . czyt.
1985 nr 1-2,4-8 . czyt.
1988 nr 1-10 . czyt.
1989 nr 1-10 . czyt.
1990 nr 1-2,4 . czyt.
1992 nr 1,3-7,9-10 . czyt.
1993 nr 1-10 . czyt.
1994 nr 1-10 . czyt.
1995 nr 1-10 . czyt.
1996 nr 1-10 . czyt.
1997 nr 1-10 . czyt.
1998 nr 1-6,9-10 . czyt.
1999 nr 1-7,9-10 . czyt.
2000 nr 1-10 . czyt.
2001 nr 1-10 . czyt.
2002 nr 1-10 . czyt.
2003 nr 1-10 . czyt.
2004 nr 1-10 . czyt.
2005 nr 1-10 . czyt.
2006 nr 1-10 . czyt.
2007 nr 1-10 . czyt.
2008 nr 1-10 . czyt.
2009 nr 1-10 . czyt.
2010 nr 1-5,7-10 . czyt.
2011 nr 1-10 . czyt.
2012 nr 1-10 . czyt.
2013 nr 1-10 . czyt.
2014 nr 1-3, 5-10 . czyt.
2015 nr 1-6, 8-10 . czyt.
2016 nr 1-9 . czyt.
2017 nr 1-10 . czyt.
2018 nr 1-10 . czyt.
2019 nr 1-10. czyt.
2020 nr 1-10 . czyt.
2021 nr 1-10 . czyt.
2022 nr 1-10 . czyt.
2023 nr 1-8 . czyt.
Zawartość zasobu Starachowice
1965 nr 1, 3-6, 8
1966 nr 3-10
1967 nr 1-10
1969 nr 2-3, 5-10
1970 nr 1-6, 8-10
1971 nr 1-10
1972 nr 1-10
1973 nr 1-10
1974 nr 1-10
1975 nr 1-10
1976 nr 1-10
1977 nr 1-10
1978 nr 1-10
1979 nr 1-10
1980 nr 1-10
1981 nr 1-10
1982 nr 1-10
1983 nr 1-10
1984 nr 1-10
1985 nr 1-10
1986 nr 2-10
1987 nr 1-10
1988 nr 1-10
1989 nr 1-10
1990 nr 1-10
1991 nr 1-10
1992 nr 1-10
1993 nr 1-10
1994 nr 1-10
1995 nr 1-5, 7-8, 10
1996 nr 1-10
1997 nr 1-10
1998 nr 1-10
1999 nr 1-10
2000 nr 1-10
2001 nr 1-10
2002 nr 1-10
2003 nr 1-10
2004 nr 1-10
2005 nr 1-10
2006 nr 1-10
2007 nr 1-10
2008 nr 1-10
2009 nr 1-10
2010 nr 1-10
2011 nr 1-10
2012 nr 1-10
2013 nr 1-10
2014 nr 1-10
2015 nr 1-10
2016 nr 1-10
2017 nr 1-10
2018 nr 1-10
2019 nr 1-10
2020 nr 1-10
2021 nr 1-10
Zawartość zasobu Kazimierza Wielka - czytelnia
1964, nr 2-10
1965, nr 2-10
1966, nr 1-9
1967, nr 1-10
1968, nr 1-10
1969, nr 1-10
1970, nr 1-10
1971, nr 1-10
1972, nr 1-10
1973, nr 1-10
1974, nr 1-10
1975, nr 1-10
1976, nr 1-10
1977, nr 1-10
1978, nr 1-10
1979, nr 2-3
1980, nr 1-10
1981, nr 1-5, 7-10
1982, nr 1-7
1983, nr 1-10
1984, nr 1-10
1985, nr 1-10
1986, nr 1-10
1987, nr 1-10
1988, nr 1-10
1989, nr 1-10
1990, nr 1-10
1991, nr 1-10
1992, nr 1-10
1993, nr 1-10
1994, nr 1-10
1995, nr 1-10
1996, nr 1-10
1997, nr 1-10
1998, nr 1-10
1999, nr 1-10
2000, nr 1-10
2001, nr 1-10
2002, nr 1-10
2003, nr 1-10
2004, nr 1-10
2005, nr 1-10
2006, nr 1-10
2007, nr 1-10
2008, nr 1-10
2009, nr 1-10
2010, nr 1-10
2011, nr 1-10
2012, nr 1-10
2013, nr 1-10
2014, nr 1-10
2015, nr 1-10
2016, nr 1-10
2017, nr 1-10
2018, nr 1-10
2019, nr 1-10
2020, nr 1-10
2021, nr 1-10
2022, nr 1-10
2023, nr 1-10
Zawartość zasobu Pińczów
1974 : nr 1-10 nr inw. 317 . czyt.
1977 : nr 1-10 nr inw. 511 . czyt.
1978 : nr 1-10 nr inw. 589, 590 . czyt.
1979 : nr 1-10 nr inw. 656 . czyt.
1980 : nr 1-10 nr inw. 726, 727 . czyt.
1981 : nr 1-10 nr inw. 796, 797 . czyt.
1982 : nr 1-10 nr inw. 856, 858 . czyt.
1983 : nr 1-10 nr inw. 928 . czyt.
1984 : nr 1-10 nr inw. 997 . czyt.
1985 : nr 1-10 nr inw. 1056 . czyt.
1986 : nr 1-10 brak nr 4 . czyt.
1987 : nr 1-10
1988 : nr 1-10 brak nr 9
1989 : nr 1-10 nr 9,10 podwójny . czyt.
1990 : nr 1-10 nr 8 podwójny . czyt.
1991 : nr 1-10 brak nr 1, nr 3 dwa egzemplarze . czyt.
1992 : nr 1-10 . czyt.
1993 : nr 1-10 brak nr 9 . czyt.
1994 : nr 1-10 . czyt.
1995 : nr 1-10 . czyt.
1996 : nr 1-10 brak nr 2 . czyt.
1997 : nr 1-10 brak nr 3 . czyt.
1998 : nr 1-10 . czyt.
1999 : nr 1-10 . czyt.
2000 : nr 1-10 . czyt.
2001 : nr 1-10 . czyt.
2002 : nr 1-10 brak nr 1 . czyt.
2003 : nr 1-10 . czyt.
2004 : nr 1-10 . czyt.
2005 : nr 1-10 . czyt.
2006 : nr 1-10 . czyt.
2007 : nr 1-10 . czyt.
2008 : nr 1-10 . czyt.
2009 : nr 1-10 . czyt.
2010 : nr 1-10 . czyt.
2011 : nr 1-10 . czyt.
2012 : nr 1-10 . czyt.
2013 : nr 1-10 . czyt.
2014 : nr 1-10 . czyt.
2015 : nr 1-10 . czyt.
2016 : nr 1-10 . czyt.
2017 : nr 1-10 . czyt.
2018 : nr 1-10 . czyt.
2019 : nr 1-10 . czyt.
2020 : nr 1-10 . czyt.
2021 : nr 1-10 . czyt.
2022 : nr 1-10 . czyt.
2023 : nr 1-10 . czyt.
2024 : nr 1- . czyt.
Zawartość zasobu Jędrzejów
1975 nr 1-10 . CZ sygn.17686; 17687
1976 nr 1-10 . CZ sygn.24036; 24037
1977 nr 1-9 . CZ sygn.173/II
1978 nr 1-10 . CZ sygn.52/II;53/II
1979 nr 1-10 . CZ sygn.174/II
1980 nr 1-10 . CZ sygn.242/II
1981 nr 1-10 . CZ sygn.279/II
1982 nr 1-9 . CZ
1983 nr 1-10 . CZ sygn.391/II
1984 nr 1-10 . CZ sygn.443/II
1985 nr 1-10 . CZ sygn.503/II
1986 nr 1-10 . CZ
1987 nr 1-10 . CZ
1988 nr 1-10 . CZ
1989 nr 1-10 . CZ
1990 nr 1-10 . CZ
1991 nr 1-10 . CZ
1995 nr 1-10 . CZ
1996 nr 1-9 . CZ
1997 nr 1-10 . CZ
1998 nr 1-10 . CZ
1999 nr 1-10 . CZ
2000 nr 1-10 . CZ
2001 nr 1-10 . CZ
2002 nr 1-10 . CZ
2003 nr 1-2, 4-10 . CZ
2004 nr 1-10 . CZ
2005 nr 1-10 . CZ
2006 nr 1-10 . CZ
2007 nr 1-10 . CZ
2008 nr 1-10 . CZ
2009 nr 1-10 . CZ
2010 nr 1-10 . CZ
2011 nr 1-10 . CZ
2012 nr 1-10 . CZ
2013 nr 1-10 . CZ
2014 nr 1-10 . CZ
2015 nr 1-10 . CZ
2016 nr 1-10 . CZ
2017 nr 1- 10 . CZ
2018 nr 1- 10 . CZ
2019 nr 1- 4, 6-10 . CZ
2020 nr 1- 10 . CZ
2021 nr 1- 10 . CZ
2022 nr 1- 10 . CZ
2023 nr 1 - 10 . Cz
Zawartość zasobu Staszów
1974: 1-10 . czyt.
1975: 1-10 . czyt.
1976: nr 1-10 . czyt.
1977: 1-10 . czyt.
1978: 1-10 . czyt.
1979: 1-10 . czyt.
1980: 1-10 . czyt.
1981: 1-10 . czyt.
1982: 1-10 . czyt.
1983: 1-10 . czyt.
1989: 1-10 . czyt.
1990: 1-10 . czyt.
1991: 1-10 . czyt.
1992: 1-10 . czyt.
1993: 1-10 . czyt.
1994: 1-10 . czyt.
1995: 1-10 . czyt.
1996: 1-10 . czyt.
1997: 1-10 . czyt.
1998: 1-10 . czyt.
1999: 1-10 . czyt.
2000: 1-10 . czyt.
2001: 1-10 . czyt.
2002: 1-10 . czyt.
2003: 1-10 . czyt.
2004: 1-10 . czyt.
2005: 1-10 . czyt.
2006: 1-10 . czyt.
2007: 1-10 . czyt.
2008: 1-10 . czyt.
2009: 1-10 . czyt.
2010: 1-10 . czyt.
2011: 1-10 . czyt.
2012: 1-10 . czyt.
2013: 1-10 . czyt.
2014: 1-10 . czyt.
2015: 1-10 . czyt.
2016: 1-10 . czyt.
2017: 1-10 . czyt.
2018: 1-8 . czyt.
2019: 1-10 . czyt.
2020: 1-10 . czyt.
2021: 1-10 . czyt.
2022: 1- 10 . czyt.
2023: 1- 9 . czyt.
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
1961 (vol. 1), nr 1-5
1962 (vol. 2), nr 1-10
1963 (vol. 3), nr 1-10
1964 (vol. 4), nr 1-10
1965 (vol. 5), nr 1-10
1966 (vol. 6), nr 1-10
1967 (vol. 7), nr 1-10
1968 (vol. 8), nr 1-10
1969 (vol. 9), nr 1-10
1970 (vol. 10), nr 1-10
1971 (vol. 11), nr 1-10
1972 (vol. 12), nr 1-10
1973 (vol. 13), nr 1-10
1974 (vol. 14), nr 1-10 + wkładka
1975 (vol. 15), nr 1-10 + wkładka
1976 (vol. 16), nr 1-10 + wkładka
1977 (vol. 17), nr 1-10 + wkładka
1978 (vol. 18), nr 1-10
1979 (vol. 19), nr 1-10
1980 (vol. 20), nr 1-10
1981 (vol. 21), nr 1-10
1982 (vol. 22), nr 1-10
1983 (vol. 23), nr 1-10
1984 (vol. 24), nr 1-10
1985 (vol. 25), nr 1-10
1986 (vol. 26), nr 1-10
1987 (vol. 27), nr 1-10
1988 (vol. 28), nr 1-10
1989 (vol. 29), nr 1-10
1990 (vol. 30), nr 1-10
1991 (vol. 31), nr 1-10
1992 (vol. 32), nr 1-10
1993 (vol. 33), nr 1-10
1994 (vol. 34), nr 1-10
1995 (vol. 35), nr 1-10
1996 (vol. 36), nr 1-10
1997 (vol. 37), nr 1-10
1998 (vol. 38), nr 1-10
1999 (vol. 39), nr 1-10
2000 (vol. 40), nr 1-10
2001 (vol. 41), nr 1-10
2002 (vol. 42), nr 1-10
2003 (vol. 43), nr 1-10
2004 (vol. 44), nr 1-10
2005 (vol. 45), nr 1-10
2006 (vol. 46), nr 1-10
2007 (vol. 47), nr 1-10
2008 (vol. 48), nr 1-10
2009 (vol. 49), nr 1-10
2010 (vol. 50), nr 1-10
2011 (vol. 51), nr 1-10
2012 (vol. 52), nr 1-10
2013 (vol. 53), nr 1-10
2014 (vol. 54), nr 1-10
2015 (vol. 55), nr 1-10
2016 (vol. 56), nr 1-10
2017 (vol. 57), nr 1-10
2018 (vol. 58), nr 1-10
2019 (vol. 59), nr 1-10
2020(vol. 60), nr 1-10
2021 (vol. 61), nr 1-10
2022 (vol. 62), nr 1-10
2023 (vol. 63), – nr 1 (616), 2 (617), 3 (618), 4 (619), 5 (620), 6 (621), 7 (622), 8 (623)
Zawartość zasobu Sandomierz
1961 [R.1] nr 1-5
1962 [R.2] nr 1-12
1963 [R.3] nr 1-10
1964 [R.4] nr 1-10
1965 [R.5] nr 1-10 . brak 9
1966 [R.6] nr 1-10
1967 [R.7] nr 1-10
1968 [R.8] nr 1-10
1969 [R.9] nr 1-10
1970 [R.10] nr 1-10
1971 [R.11] nr 1-10
1972 [R.12] nr 1-10
1973 [R.13] nr 1-10
1974 [R.14] nr 1-10
1975 [R.15] nr 1-10 . brak nr 8;9
1976 [R.16] nr 1-10
1977 [R.17] nr 1-10
1978 [R.18] nr 1-10
1979 [R.19] nr 1-10
1980 [R.20] nr 1-10
1981 [R.21] nr 1-10
1982 [R.22] nr 1-10
1983 [R.23] nr 1-10
1984 [R.24] nr 1-10
1985 [R.25] nr 1-10
1986 [R.26] nr 1-10 . brak nr 3
1987 [R.27] nr 1-10
1988 [R.28] nr 1-9 . brak nr 10
1989 [R.29] nr 1-10
1990 [R.30] nr 1-10
1991 [R.31] nr 1-10
1992 [R.32] nr 1-10
1993 [R.33] nr 1-10
1994 [R.34] nr 1-10
1995 [R.35] nr 1-10
1996 [R.36] nr 1-10
1997 [R.37] nr 1-10
1998 [R.38] nr 1-10
1999 [R.39] nr 1-10
2000 [R.40] nr 1-10
2001 [R.41] nr 1-10
2002 [R.42] nr 1-10
2003 [R.43] nr 1-10
2004 [R.44] nr 1-10
2005 [R.45] nr 1-10
2006 [R.46] nr 1-10
2007 [R.47] nr 1-10
2008 [R.48] nr 1-10
2009 [R.49] nr 1-10
2010 [R.50] nr 1-10
2011 [R.51] nr 1-10
2012 [R.52] nr 1-10
2013 [R.53] nr 1-10
2014 [R.54] nr 2-10 . brak nr 1
2015 [R.55] nr 1-10
2016 [R.56] nr 1-10
2017 [R.57] nr 1-10
2018 [R.58] nr 1-10
2019 [R.59] nr 1-10
2020 [R.60] nr 1-10
2021 [R.61] nr 1-10
2022 [R.62] nr 1-10
2023 [R.63] nr 1-10
2024 [R.64] nr 1
Zawartość zasobu Włoszczowa
1975: nr 1-7, 9-10 . czyt.
1976: nr 1-6, 8-10 . czyt.
1978: nr 1-10 . czyt.
1979: nr 1-10 . czyt.
1986: nr 7-10 . czyt.
1987: nr 1-10 . czyt.
1988: nr 1-10 . czyt.
1989: nr 1-10 . czyt.
1990: nr 1-3 . czyt.
1991: nr 1-2, 4-10 . czyt.
1992: nr 1-2, 4-10 . czyt.
1993: nr 1-9 . czyt.
1994: nr 1-4, 6-10 . czyt.
1995: nr 1-10 . czyt.
1996: nr 1-10 . czyt.
1997: nr 1-5, 7-10 . czyt.
1998: nr 1-10 . czyt.
1999: nr 1-7, 10 . czyt.
2000: nr 1-10 . czyt.
2001: nr 1-9 . czyt.
2002: nr 1-10 . czyt.
2003: nr 1-10 . czyt.
2004: nr 1-10 . czyt.
2005: nr 1-10 . czyt.
2006: nr 1-10 . czyt.
2007: nr 1-10 . czyt.
2008: nr 1-10 . czyt.
2009: nr 1-5, 7-10 . czyt.
2010: nr 1-6, 8-10 . czyt.
2011: nr 1-10 . czyt.
2012: nr 1-10 . czyt.
2013: nr 2-6, 8-10 . czyt.
2014: nr 1-10 . czyt.
2015: nr 1-10 . czyt.
2016: nr 1-10 . czyt.
2017: nr 1-10 . czyt.
2018: nr 1-10 . czyt.
2019: nr 1-10 . czyt.
2020: nr 1-10 . czyt.
2021: nr 1-10 . czyt.
2022: nr 1-10 . czytelnia
2023: nr 1-10 . czytelnia
2024: nr 1- . czytelnia
Zawartość zasobu Końskie
1963 nr 1-10 . Cz 11827
1964 nr 1-10 . Cz 11828
1965 nr 1-10 . Cz 14234
1966 nr 1-10 . Cz 14235
1967 nr 1-10 . Cz 12879
1968 nr 1-10 . Cz 15088
1969 nr 1=10 . Cz 15718
1970 nr 1-10 . Cz 17210
1971 nr 1-10 . Cz 18440
1972 nr 1-10 . Cz 19409
1973 nr 1-10 . Cz 20878
1974 nr 1-10 . Cz 22948
1975 nr 1-10 . Cz 26233
1976 nr 1-10 . Cz 26781
1977 nr 1-10 . Cz 28897
1978 nr 1-5 . Cz 28898
1978 nr 6-10 . Cz 28899
1979 nr 1-5 . Cz 30472
1979 nr 6-10 . Cz 30473
1980 nr 1-10 . Cz 31376
1980 wkładka "Przysposobienie do życia..." . Cz 31377
1981 nr 1-3 . Cz 32654
1981 nr 4-6 . Cz 32655
1981 nr 7-10 . Cz 32656
1982 nr 1-5 . Cz 34004
1982 nr 6-10 . Cz 34005
1983 nr 1-10 . Cz 34880
1984 nr 1-10 . Cz 36285
1985 nr 1-10 . Cz 37694
1986 nr 1-10 . Cz 38685
1987 nr 1-10 . Cz 40291
1988 nr 1-10 . Cz 41292
1989 nr 1-10 . Cz
1990 nr 1-10 . Cz
1991 nr 1-10 . Cz
1992 nr 1-10 . Cz
1993 nr 1-10 . Cz
1994 nr 1-10 . Cz
1995 nr 1-10 . Cz
1996 nr 1-10 . Cz
1997 nr 1-10 . Cz
1998 nr 1-10 . Cz
1999 nr 1-10 . Cz
2000 nr 1-10 . Cz
2001 nr 1-10 . Cz
2002 nr 1-10 . Cz
2003 nr 1-10 . Cz
2004 nr 1-10 . Cz
2005 nr 1-10 . Cz
2006 nr 1-10 . Cz
2007 nr 1-10 . Cz
2008 nr 1-10 . Cz
2009 nr 1-10 . Cz
2010 nr 1-10 . Cz
2011 nr 1-10 . Cz
2012 nr 1-10 . Cz
2013 nr 1-10 . Cz
2014 nr 1-10 . Cz
2015 nr 1-10 . Cz
2016 nr 1-10 . Cz
2017 nr 1-10 . Cz
2018 nr 1-10 . Cz
2019 nr 1-10 . Cz
2020 nr 1-10. Cz
2021 nr 1-10. Cz
2022 nr 1-10. Cz
2023 nr 1-10
2024 nr 1
Ostatnio wpłynęły zeszyty:
Kielce - Czytelnia: 2022 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, 2023 nr 1, nr 2, nr 3, nr 4, nr 5, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 10, 2024 nr 1
Brak okładki
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 37.018:364.65-053.2
Bibliogr. s. 176-[188].
Zawiera: Pedagogika opiekuńcza jako teoria naukowa ; Pedagogika opiekuńcza w świetle studiów i badań ; Badania w dziedzinie pedagogiki opiekuńczej ; Dotychczasowe stanowiska w sprawie pedagogiki opiekuńczej ; warunki powstawania nowych dyscyplin naukowych.
Zawiera: Podstawowe pojęcia pedagogiki opiekuńczej: opieka i jej związki z wychowaniem w dotychczasowych poglądach, propozycja określenia pojęcia opieki, istota i rodzaje sytuacji opiekuńczo-wychowawczych.
Zawiera: Opiekuńczo-wychowawcze środowisko naturalne ; Rodzina jako swoiste środowisko opiekuńczo-wychowawcze (więź emocjonalna podstawą życia rodzinnego, zaspokajanie potrzeb człowieka w rodzinie, stosunki rodzice-dzieci jako szczególny rodzaj interakcji, przekazywanie wartości i norm moralnych w rodzinie.
Zawiera: Potencjalne i faktyczne zagrożenia prawidłowego funkcjonowania rodziny: zjawiska społeczno-demograficzne, społeczno-pedagogiczne, patologiczne, zmiany w strukturze rodziny, rodzina dziecka upośledzonego.
Zawiera: Sieroctwo rodzinne i społeczne: problemy terminologiczne, przyczyny, rozmiary i skutki sieroctwa rodzinnego i społecznego, działalność zapobiegająca sieroctwu.
Zawiera: Opiekuńczo-wychowawcze środowiska zastępcze: geneza i charakter działalnosci kompensacyjnej wobec dziecka i rodziny, opieka w Polsce w okresie międzywojennym i po wyzwoleniu, instytucje i formy opieki nad dzieckiem.
Zawiera: Opiekuńczo-wychowawcze środowiska rodzinnych form opieki: rodzina adopcyjna, zastępcza, rodzinny dom dziecka, wioska dziecięca.
Zawiera: Opiekuńczo-wychowawcze środowisko zakładowe - dom dziecka ; Specyficzne właściwości wychowanków domu dziecka ; Pozycja wychowanków domu dziecka w szkole ; Swoistość sytuacji opiekuńczo-wychowawczych domu dziecka ; Przygotowanie do samodzielnego życia.
Książka
W koszyku
Pedagogika opiekuńcza : elementy metodyki / Grażyna Gajewska. - Wyd. 3 popr. - Zielona Góra : PEKW "Gaja", 2006. - 256 s. : il. ; 21 cm.
Poprz. wyd. pt.: Pedagogika opiekuńcza i jej metodyka.
Zawiera: Wybrane teoretyczne zagadnienia pedagogiki opiekuńczej.
Zawiera: Sytuacja nauk pedagogicznych a pedagogika opiekuńcza - poszukiwanie paradygmatu ; Związek teorii z praktyką jako podstawą rozwoju nauki ; Rozwój pedagogiki opiekuńczej i jej dylematy ; Teoria wychowania opiekuńczego jako mozliwy i konieczny kierunek rozwoju wiedzy o wychowaniu (jako nizbędny element) ; Stan rzeczywistości opiekuńczo-wychowawczej.
Zawiera: Relacja między pedagogiką opiekuńczą a praktyką opiekuńczo-wychowawczą ; Zapotrzebowanie na profesjonalną działalność opiekuńczo-wychowawczą ; Rodzaje działań opiekuńczo-wychowawczych ze szczególnym zwróceniem uwagi na profilaktykę.
Zawiera: Proces jednoczenia się z Europą a pedagogika opiekuńcza.
Zawiera: Obszary działalności opiekuńczo-wychowawczej zanidbane lub niedoceniane, niedostrzegane ; Działaność opiekuńczo-wychowawcza a praca socjalna ; Geneza opieki i wychowania ; Uwarunkowania i bariery w realizacji praw dziecka w obecnym systemie oświatowym ; Diagnoza w pracy opiekuńczo-wychowawczej. Jej specyfika i znaczenie.
Zawiera: Wybrane problemy etyki pracy opiekuńczo-wychowawczej ; Kształtowanie się i istota potrzeby przywiązania u małego dziecka i jej aspekty opiekuńczo-wychowawcze ; Kształtowanie więzi psycho-społecznej w opiece i jej znaczenie ; Znaczenie kontaktu bliskiego, ciepłego w opiece, werbalnego i niewerbalnego, zasady prawidłowej komunikacji z dzieckiem w opiece i wychowaniu ; Opieka i wychowanie rodzinne ; Rola matki, rola ojca, dzidków i rodzeństwa w opiece i wychowaniu dziecka.
Zawiera: Praca opiekuńczo-wychowawcza w edukacji szkolnej (wychowanie opiekuńcze w szkole) ; Środowiskowy wymiar pracy opiekuńczo-wychowawczej ; Opieka zastępcza nad dzieckiem ; Współczesne problemy adopcji ; Rola organizacji, towarzystw, fundacji, stowarzyszeń rządowych i pozarządowych, krajowych oraz międzynarodowych w opiece i wychowaniu dzieci i młodzieży.
Zawiera: Przygotowanie do samodzielnego życia dzieci i młodzieży w społeczeństwie - cel działań opiekuńczo-wychowawczych.
Zawiera: Zjawisko sieroctwa (opuszczenia) dzieci i młodzieży oraz jego kompensacja.
Zawiera: Filantropia i wolontariat w opiece - szansa i zagrożenia.
Zawiera: Wybrane zagadnienia metodyki opieki i wychowania ; Główne kierunki przemian w opiece nad dzieckiem w latach 1989-2003 ; Wiedza ogólna i metodyczna - relacje i rozumienie ; Twierdzenia i dyrektywy metodyczne ogólne i prakseologiczne - wprowadzenie w życie ; Źródła treściowe metodyki ; Planowanie (projektowanie) działalności opiekuńczo-wychowawczej ; Model - wzorzec placówki opiekuńczo-wychowawczej a ewolucja form opieki i efektywności ; Metody, techniki oraz formy opieki i wychowania ; Metody pedagogicznego wsparcia rodziny ; Opiekun-wychowawca w placówce realizującej funkcje opiekuńczo-wychowawcze ; Innowacje form opiekuńczo-wychowawczych.
Zawiera: Aneks nr 1: Program kształcenia z przedmiotu pedagogika opiekuńcza obowiązujący w 1999 roku.
Zawiera: Aneks nr 2: Program kształcenia z przedmiotu metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej.
Zawiera: Aneks nr 3: Program metodyki pracy opiekuńczo-wychoawczej wyznaczony minimum programowym w roku 2002.
Zawiera: Aneks nr 4: Kwestionariusz do badań więzi i kontroli między rodzeństwem.
Zawiera: Przydatne strony internetowe dotyczące zagadnień opiekuńczo-wychowawczych.
Zawiera: Informacja na temat książek teoretycznych i metodcznych opublikowanych przez PEKW "GAJA".
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Zawiera: Teoretyczne problemy pedagogiki opiekuńczej i specjalnej.
Zawiera: W sprawie programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych / Grażyna Andrzejewska-Sroczyńska.
Zawiera: Teoretyczne problemy działalności profilaktycznej i resocjalizacyjnej / Marek Konopczyński.
Zawiera: Opieka nad dzieckiem w działalności resortu edukacji narodowej / Barbara Głowacka.
Zawiera: Potrzeby reform w dziedzinie opieki nad dzieckiem / Sylwia Badora.
Zawiera: Rozwój metodologii pedagogiki opiekuńczej / Jerzy Stochmiałek.
Zawiera: Wspomaganie pracy opiekuńczo-wychowawczej rodziny.
Zawiera: Problemy rodzin adopcyjnych / Ewa Repelewicz.
Zawiera: Centrum Rodziny i Matki w Konigswiesen - nową formą samopomocy rodziców / Ludovika Aschenbrenner.
Zawiera: Poziom leku u rodziców dzieci niepełnosprawnych - niektóre uwarunkowania sytuacyjne / Ewa Pisula.
Zawiera: Prawne i pedagogiczne problemy wychowanków domów małego dziecka / Jarosława Lach.
Zawiera: Uczestnictwo w kulturze jako forma pracy opiekuńczo-wychowawczej i rewalidacyjnej w domach dziecka / Bożena Matyjas.
Zawiera: Zachowania przystosowawcze dzieci hospitalizowanych / Bernadeta Szczupał.
Zawiera: Problematyka opieki i wychowania w ustawie o postępowaniu w sprawach nieletnich / Beata Zajęcka.
Zawiera: Opieka i pomoc społeczna na rzecz ludzi starszych / Helena Kościelak.
Zawiera: Problemy opieki i wychowania we współczesnej szkole.
Zawiera: Kierunki doskonalenia pracy opiekuńczo-wychowawczej we współczesnej szkole / Krystyna Socha-Kołodziej.
Zawiera: Rola świetlicy szkolnej w pracy dydaktyczno-wyrównawczej / Danuta Marzec.
Zawiera: Integracyjna opieka nad dziećmi niepełnosprawnymi w procesie rewalidacji / Wanda Zych.
Zawiera: Przystosowanie dzieci ze schyłkową niewydolnością nerek do środowiska szkolnego / Elżbieta Wojtasiak.
Zawiera: Zaburzenia w zachowaniu uczniów - wyniki badań niemieckich / Irmgard Schroll-Decker.
Zawiera: Zadania opiekuńczo-wychowawcze współczesnej szkoły w środowisku lokalnym / Aleksandra Siedlaczek.
Zawiera: Współpraca szkoły ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym / Longina Krzętowska.
Zawiera: Kompetencje kadry pedagogicznej.
Zawiera: Akademickie kształcenie w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej / Jerzy Stochmiałek.
Zawiera: Uwagi o wychowaniu jako rozmowie wolnych partnerów / Wanda Woronowicz.
Zawiera: 00
Książka
W koszyku
Bibliografia po rozdziałach.
Zawiera: S. 15-27 : Dziecko w rodzinie ryzyka - zagrożenia socjalne / Stanisław Kawula.
Zawiera: S. 28-36 : Rodzaje i rozmiary dysfunkcji i patologii w rodzinie w okresie transformacji w Polsce / Andrzej Michał Tchorzewski.
Zawiera: S. 37-45 : Patologia więzi rodzinnych / Władysław Jacher.
Zawiera: 46-52 : Problemy i zagrożenia współczesnej rodziny w Polsce / Henryk Cudak.
Zawiera: 53-63 : Dysfunkcjonalność rodziny a ucieczki dzieci z domu rodzinnego / Jan Śledzianowski.
Zawiera: S. 64-78 : Rodzina a przystosowanie społeczne dziecka / Lucjan Olszewski.
Zawiera: S. 79-90 : Postawy rodzicielskie matek wobec dzieci o różnych poziomach osiągnięć na terenie przedszkola / Leon Niebrzydowski.
Zawiera: S. 91-99 : Wybrane aspekty patologii rodziny a przeobrażenia ustrojowo-społeczne w Polsce / Alicja Kozubska.
Zawiera: S. 100-106 : Funkcje opiekuńczo-wychowawcze rodzin bezrobotnych / Helena Marzec.
Zawiera: S. 107-117 : Ubóstwo społeczne - wstępne ujęcie terminologiczne / Liliana Zbiorczyk.
Zawiera: S. 118-128 : Rodzina a przestępstwa dzieci i młodzieży / Elżbieta Dłużak.
Zawiera: S. 129-138 : Rodzinne uwarunkowania agresywnych zachowań dzieci / Katarzyna Dróźdź.
Zawiera: S. 139-147 : Środowiskowe uwarunkowania nadpobudliwości i agresji dzieci w wieku przedszkolnym / Renata Kotlarz.
Zawiera: S. 148-156 : Współżycia małżeńskie po rozwodzie / Zenonas Bajoriunas.
Zawiera: S. 157-165 : Oddziaływania wychowawcze w rodzinach pełnych i niepełnych / Zbigniew Lechański.
Zawiera: S. 166-172 : Psychospołeczna sytuacja dzieci w rodzinach rozbitych / Rita Grochocińska.
Zawiera: S. 173-178 : Wychowanie dziecka niepełnosprawnego w rodzinie / Grażyna Tomczyk.
Zawiera: S. 179-185 : Przyczyny porażek wychowania w rodzinie w procesie dokonujących się przemian / Teresa Wróblewska.
Zawiera: S. 189-194 : Problemy zastosowania rezultatów badań nad rodziną w praktyce społecznej / Zbigniew Tyszka.
Zawiera: S. 195-202 : Dom Rodzinny - refleksja nad pojęciem / Józefa Anna Pielkowa.
Zawiera: S. 203-121 : Rodzinne obcowanie wychowawcze - istota, możliwości, niedomagania / Andrzej W. Janke.
Zawiera: S. 213-221 : Organizacja funkcjonowania wspólnotowego dzieci w rodzinie / Danuta Waloszek.
Zawiera: S. 222-229 : Szkolna wiedza z zakresu wychowania prorodzinnego uczniów klas początkowych / Włodzimierz Goriszowski, Piotr Kowolik, Michał Pindera.
Zawiera: S. 230-247 : Rodzinne uwarunkowania aktywności seksualnej nastolatków / Dorota Kornas-Biela.
Zawiera: S. 251-260 : Różne sposoby ujmowania rodziny w socjologii i płynące stąd konsekwencje w ustalaniu jej patologiczności / Tadeusz Michalczyk.
Zawiera: S. 261-267 : Transmisja kulturalna w środowisku rodzinnym / Anna Grochulska.
Zawiera: S. 268-276 : Przeszkody i trudności w procesie internalizacji wartości moralnych w rodzinie / Józef Jaroń.
Zawiera: S. 277-285 : Telewizja jako czynnik oddziałujący na dziecko i rodzinę / Krystyna Socha-Kołodziej.
Zawiera: S. 286-290 : Współczesne tendencje w badaniach nad procesami uspołeczniania dzieci i młodzieży w rodzinie / Grażyna Sztanke.
Zawiera: S. 291-300 : Rodzina w twórczości plastycznej dziecka / Agnieszka Kiełkiewicz.
Zawiera: S. 301-311 : Wartości uznawane przez rodziców i dzieci w rodzinach marynarzy i rybaków / Urszula Tarnowska-Jakóbiec.
Zawiera: S. 312-317 : Rodzina a promocja zdrowia / Hanna Ukleja.
Zawiera: S. 318-325 : Sytuacja dziecka w rodzinie z problemem alkoholowym / Klemens Płeczkan.
Zawiera: S. 329-337 : Rodzina w percepcji studentów III roku studiów technicznych / Jolanta Urbańska, Ewa Makles-Nieroba.
Zawiera: S. 338-353 : Aktywność społeczno-zawodowa kobiety a życie rodzinne na Śląsku Opolskim / Anna Barska.
Zawiera: S. 354-363 : Sytuacja materialna studenckich rodzin zabiegających o pomoc ze strony uczelni / Kazimierz Wenta.
Zawiera: S. 354-363 : Sytuacja materialna studenckich rodzin zabiegających o pomoc ze strony uczelni / Kazimierz Wenta.
Zawiera: S. 364-371 : Opinie młodzieży szkolnej i opiece w przyszłej ich rodzinie / Henryk Pielka.
Zawiera: S. 375-380 : Chłopski i mieszczański dramat rodzinny w utworach polskich pisarzy mlodopolskich / Agnieszka Zientarska.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Podręcznik przeznaczony dla studentów II, III, i IV roku pedagogiki jako pomoc w studiowaniu: pedagogiki społecznej, pedagogiki socjalnej, teoretyczne podstawy pracy kulturalnej,metody badań i diagnostyka pedagogiczna, seminarium magisterskie
Bibliogr. s.411-414
Zawiera: Szkice metodologiczne ; Pedagogika społeczna wśród nauk pedagogicznych ; Zagadnienia dyferencjacji nauk pedagogicznych ; Kryteria klasyfikacji nauk pedagogicznych ; Swoista metodologia pedagogiki społecznej ; Spór o pedagogikę społeczną ; Różne płaszczyzny metodologii pedagogiki społecznej ; Etapy rozwoju pedagogiki społecznej.
Zawiera: Ewolucja zadań polskiej pedagogiki społecznej ; Okresy rozwoju polskiej pedagogiki społecznej ; Zadania pedagogiki społecznej w I i II okresie jej rozwoju ; Pedagogika społeczna w dekadzie lat 80. i 90. - III okres.
Zawiera: Współczesny sens pedagogiki społecznej ; Założenia metodologiczne i praktyczne pedagogiki społecznej ; Pedagogika społęczna wobec aktualnych potrzeb społecznych i edukacyjnych ; Praca socjalna w pedagogice społecznej ; Pedagogika społeczna wobec wyzwań końca XX wieku ; Uwagi do nowego podręcznika ; Pedagogika społeczna jako przedmiot studiów.
Zawiera: Siły społeczne jako centralna kategoria pedagogiki społęcznej ; Siły społęczne - problemy metodologiczne ; Siły społeczne a pedagogiczny sens środowiska wychowawczego.
Zawiera: Diagnostyka pedagogiczna środowiska ; Istota i zakres diagnostyki pedagogicznej środowiska ; Miejsce ocen w toku działalności wychowawczej ; Podstawowe składniki oceny pedagogicznej ; Rodzaje norm stosowanych w ocenie zjawisk wychowawczych ; Zasadnicze kryteria wyrażania ocen pedagogicznych ; Konsekwencje diagnozy pedagogicznej w środowisku ; Diagnoza a dalsze etapy pracy wychowawczej.
Zawiera: Problem wskaźników w badaniach pedagogicznych środowiska ; Zastosowanie wskaźników w badaniach pedagogicznych ; Badanie zjawisk społecznych a stosowanie wskaźników w badaniach pedagogicznych ; Problematyka badawcza oraz zmienne i wskaźniki okreslające proces wychowawczy ; Rodzaje wskaźników w badaniach pedagogicznych i działalności praktycznej ; Wzorce i mierniki w diagnostyce środowiska.
Zawiera: Zagadnienie integracji oddziaływań wychowawczych szkoły i rodziny ; Funkcjonowanie systemu wychowania ; Rodzina jako składnik systemu wychowawczego ; Płaszczyzny powiązań opiekuńczo-wychowawczych rodziny i szkoły ; Zagadnienie wskaźników w badaniach nad współpracą wychowawczą rodziny i szkoły ; Zasady pedagogicznych badań systemowych (na przykładzie rodziny).
Zawiera: Istota i techniki diagnozowania potrzeb i wartości kulturalnych ; Problemy badania kultur ; Uczestnictwo w kulturze a potrzeby kulturalne i wartości ; Podstawowe ukłądy kultury ; Diagnozowanie potrzeb kulturalnych ze względu na zakres (jednostki, grupy społeczne, instytucje). Czołowi przedstawiciele ; Koncepcja szkoły środowiskowej Stanisłąwa T. Szackiego (1878-1934) ; Życie i działalność społeczno-pedagogiczna Stanisława T. Szackiego ; Społeczna rola szkoły w środowisku ; Potrzeby środowiska a praca szkoły ; Wpływ szkoły na przeobrażenie środowiska ; Rola nauczyciela w szkole środowiskowej.
Zawiera: Badania pedagogiczne zespołu Heleny Radlińskiej ; Ogólne założenia badań społeczno-pedagogicznych ; Etapy zespołowych badań pedagogicznych ; Przykłądy zespołowych badań jednorodnych i kompleksowych ; Organizacja zespołowych badań pedagogicznych w środowisku.
Zawiera: Rodzina w koncepcjach badawczych Zygmunta Mysłakowskiego (1890-1971) ; Poprzednicy w badaniach polskich i za granicą ; Analiza krytyczna koncepcji badawczej ; Kontynuatorzy koncepcji badawczej.
Zawiera: System wychowania opiekuńczego Józefa Czesłąwa Babickiego (1880-1952) ; Dziecko w systemie opiekuńczo-wychowawczym ; Organizacja pracy opiekuńczo-wychowawczej w zakładach opieki całkowitej ; Proces wychowania dzieci i młodzieży w ujęciu Babickiego ; Aktualność koncepcji Józefa Babickiego.
Zawiera: Pedagogika społeczna w ujęciu Aleksandra Kamińskiego (1903-1978) ; Wychowanie człowieka w środowisku życia ; Pedagogiczna teoria środowiska społęcznego, kulturowego i przyrodniczego ; Metody pracy wychowawczej i socjalnej ; Praca socjalna i opiekuńcza ; Kalendarium życia i działalności Aleksandra Kamińskiego.
Zawiera: Pedagogika społeczna w koncepcji Ryszarda Wroczyńskiego (1909-1987) ; Drogi życia i pracy Ryszarda Wroczyńskiego ; Miedzy historia a pedagogiką ; Pedagogika społeczna.
Zawiera: Stanisława Kowalskiego (1904-1991) koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku ; Sylwetka uczonego ; Badania nad uwarunkowaniami procesu wychowania i socjalizacji dziecka ; Pedagogiczne badania nad funkcjonowaniem i doskonaleniem systemu wychowawczego w środowiskach typowych ; Zastosowanie podejścia systemowego w teorii i praktyce.
Zawiera: Egzemplifikacje empiryczne ; Wdrażanie elementów modelu szkoły środowiskowej ; Cele, funkcje i zadania szkoły środowiskowej ; Problematyka badawcza dotycząca funkcjonowania szkoły środowiskowej ; Typowe warunki środowiska określające pracę szkół w makroregionie ; ogólna problematyka badań empirycznych ; Szkoły wdrażające elementy modelu szkoły środowiskowej ; Niektó110907e warunki konieczne do realizacji koncepcji szkół środowiskowych w makroregionie.
Zawiera: Rola rodziny w przemianach orientacji życiowych dorastającej młodzieży ; Rodzina a współczesna cywilizacja, a orientacje życiowe młodzieży, a osiągnięcia szkolne młodzieży ; Rodzaje orientacji życiowych młodzieży.
Zawiera: Współudział rodziny w realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych szkoły ; Problem i metoda badań ; Powiązania opiekuńczo-wychowawcze rodziny i szkoły ; Rodzina a sytuacja szkolna dzieci i młodzieży ; Wspomaganie rodziny przez inne instytucje.
Zawiera: Współczesna rodzina a start edukacyjny młodych pokoleń ; Społeczno-pedagogiczna problematyka startu życiowego dzieci i młodzieży ; Dynamika badanych ciągów rodzinnych a start oświatowy dzieci i młodzieży ; O potrzebie pedagogicznego kształcenia rodziców.
Zawiera: Pedagogiczne funkcjonowanie rodzin zastępczych ; Zagadnienia sieroctwa społecznego i dezorganizacji rodziny współczesnej ; Specyfika rodziny zastępczej jako środowiska opieki i wychowania ; Rodzina zastępcza w świetle dotychczasowych badań pedagogicznych ; Rodziny zastępcze w początkach lat osiemdziesiątych.
Zawiera: Stowarzyszenie kulturalne jako środowisko wychowawcze ; Pojęcie i istota funkcjonowania stowarzyszeń kulturalnych ; Metoda i problematyka badań ; Charakterystyka stowarzyszeń kulturalnych jako środowisk wychowawczych ; Wnioski i propozycje.
Zawiera: Program nauczania - przedmiot: Pedaggoika społęczna.
Zawiera: 0.
Zawiera: 0.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 303-325.
Zawiera: Wstęp.
Zawiera: Rozdział I. Rodzina naturalnym środowiskiem wychowawczym / Anna Piech.
Zawiera: Wyjaśnienie pojęcia "rodzina" ; Typy rodzin ; Kryterium - więzi rodzinne ; Kryterium - zdolności wychowawcze ; Funkcje rodziny ; Postawy rodzicielskie ; Fazy życia rodzinnego ; Rodzina a czynniki patogenne.
Zawiera: Rozdział II. Opieka nad dzieckiem jako przedmiot zainteresowań pedagogiki opiekuńczej / Magdalena Barabas.
Zawiera: Rozumienie opieki w świetle literatury przedmiotu ; Opieka kompensacyjna (zastępcza) ; Rodzaje opieki wychowawczej i zasady jej sprawowania.
Zawiera: Rozdział III. Zarys historii opieki nad dzieckiem opuszczonym - od starożytności do XIX wieku / Renata Bednarz-Grzybek.
Zawiera: Zarys kształtowania się opieki nad dzieckiem opuszczonym w Europie ; Formy opieki instytucjonalnej nad dzieckiem opuszczonym w Polsce.
Zawiera: Rozdział IV. Ośrodek adopcyjno-opiekuńczy / Sylwia Mokrzycka-Skowronek, Marta Ksiądz.
Zawiera: Z historii ośrodków adopcyjno-opiekuńczych ; Zadania ośrodków adopcyjno-opiekuńczych ; Kwalifikowanie dzieci do przysposobienia ; Poszukiwanie rodziny przysposabiającej ; Szkolenia kandydatów na rodziców zastępczych ; Pracownicy ośrodków adopcyjno-opiekuńczych ; Popularyzacja rodzinnej opieki zastępczej ; Studium przypadku.
Zawiera: Rozdział V. Rodzina zastępcza / Danuta Wosik-Kawala, Ewa Czerniak, Agnieszka Grymuza, Agnieszka Kołodziej.
Zawiera: Instytucja rodzin zastępczych w Polsce - rys historyczny ; Powoływanie i funkcjonowanie rodzin zastępczych ; Rodzina zastępcza - prawa i obowiązki ; Prawa i obowiązki dzieci w rodzinie zastępczej ; Typologia rodzin zastępczych ; Problemy prawne rodzicielstwa zastępczego ; Finansowanie rodzin zastępczych ; Studium przypadku ; Zawodowa rodzina zastępcza państwa Kowalskich ; Dzieci.
Zawiera: Rozdział VI. Rodzina adopcyjna / Danuta Wosik-Kawala, Marta Ksiądz, Barbara Bury, Beata Styk.
Zawiera: Geneza zjawiska adopcji ; Pojęcie "adopcji" ; Rodzaje adopcji ; Przysposobienie niepełne ; Przysposobienie pełne ; Przysposobienie całkowite ; Fazy adopcji ; Orzekanie adopcji ; Kryteria kwalifikowania rodzin adopcyjnych ; Tajemnica adopcji ; Adopcja zagraniczna ; Rozwiązanie adopcji ; Adopcja ze wskazaniem.
Zawiera: Rozdział VII. Rodzinne domy dziecka / Aneta Parcheta, Alicja Ogrodnik, Danuta Wosik-Kawala.
Zawiera: Geneza rodzinnych domów dziecka ; Organizacja rodzinnych domów dziecka ; Wychowawcy w rodzinnych domach dziecka ; Struktura rodzinnych domów dziecka ; Umieszczanie wychowanków w rodzinnych domach dziecka ; Wychowankowie rodzinnych domów dziecka.
Zawiera: Rozdział VIII. Placówka interwencyjna - pogotowie opiekuńcze / Danuta Wosik-Kawala, Renata Socha-Szymańska, Barbara Derylak.
Zawiera: Geneza i rozwój pogotowia opiekuńczego w Polsce ; Uwarunkowania prawne umieszczania dzieci w pogotowiu opiekuńczym ; Zadania, cele i funkcje pogotowia opiekuńczego ; Funkcja opiekuńczo-wychowawcza ; Funkcja diagnostyczna ; Funkcja wyrównawcza ; Organizacja pracy w pogotowiu opiekuńczym ; Kadra pedagogiczna pogotowia opiekuńczego ; Wychowankowie pogotowia opiekuńczego ; Przyczyny umieszczania dzieci w pogotowiu opiekuńczym ; Problemy wychowanków pogotowia opiekuńczego ; Adaptacja wychowanków do warunków pogotowia opiekuńczego.
Zawiera: Rozdział IX. Rodzinne pogotowie opiekuńcze / Anna Babij, Ewa Czernik.
Zawiera: Wyjaśnienie pojęcia "rodzinne pogotowie opiekuńcze" ; Cele i zadania rodzinnego pogotowia opiekuńczego ; Wymagania stawiane osobom chcącym założyć rodzinne pogotowie opiekuńcze ; Zadania opiekunów rodzinnego pogotowia opiekuńczego ; Studium przypadku ; Dzieci w rodzinnym pogotowiu opiekuńczym państwa Nowaków.
Zawiera: Rozdział X. Placówka socjalizacyjna - dom dziecka / Anna Dylik, Jerzy Klukow, Danuta Wosik-Kawala.
Zawiera: Prawne podstawy funkcjonowania domu dziecka ; Funkcje i zadania domu dziecka ; Struktura i funkcjonowanie domu dziecka ; Kadra domu dziecka ; Rola wychowawcy w domu dziecka ; Wychowankowie w domu dziecka.
Zawiera: Wioski dziecięce w Polsce / Jerzy Leziak, Wojciech Czepczyński, Danuta Wosik-Kawala.
Zawiera: Geneza wiosek dziecięcych i Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce ; Koncepcja wychowania wg Hermanna Gmeinera ; Wioski Dziecięce SOS w Polsce ; Wychowanie w Wioskach Dziecięcych SOS ; Matka lub rodzice ; Zadania pracowników psychologiczno-pedagogicznych w Wioskach Dziecięcych SOS ; Wychowankowie Wiosek Dziecięcych SOS w Polsce ; Wioska Dziecięca Fundacji "MAJA".
Zawiera: Rozdział XII. Dom Młodzieży SOS, Wspólnota Mieszkaniowa SOS, mieszkanie nadzorowane / Jerzy Leziak, Dariusz Prażmo.
Zawiera: Wspólnota mieszkaniowa ; Dom Młodzieży SOS ; Dom Młodzieży SOS w świetle uwarunkowań prawnych ; Baza lokalowa ; Struktura opieki i organizacja życia gospodarczego ; Formy pracy pedagogicznej ; Zakres czynności wychowawcy ; Mieszkanie nadzorowane - program opieki ograniczonej SIL (Semi Independent Living) ; Program mieszkaniowy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sytuacja szkolna dziecka z rodziny ubogiej / Grażyna Cęcelek. - Warszawa : Żak, cop. 2011. - 300 s. : il. ; 21 cm.
Bibliogr. s. 265-278.
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. ROLA RODZINY W WYCHOWANIU MŁODEGO POKOLENIA; Znaczenie rodziny jako środowiska wychowawczego; Problematyka powodzeń i niepowodzeń szkolnych; Uwarunkowania oraz objawy nieprzystosowania społecznego; Udział rodziny w kształtowaniu aspiracji edukacyjnych dziecka; Środowisko rodzinne jako wyznacznik osiągnięć szkolnych dziecka w świetle dotychczasowych badań.
Zawiera: Rozdział II. ZMIENIAJĄCE SIĘ KONTEKSTY WSPÓŁCZESNEJ RODZINY POLSKIEJ; Geneza rodziny współczesnej i kierunki jej przemian; Trudności adaptacyjne rodziny do nowej rzeczywistości gospodarczej; Problemy wychowawcze i zagrożenia współczesnej rodziny; Dziecko w rodzinie funkcjonalnej i dysfunkcjonalnej; Rodzina o skumulowanych czynnikach patogennych.
Zawiera: Rozdział III. PROBLEMATYKA I WYMIAR SPOŁECZNY UBÓSTWA; Definicje i miary ubóstwa; Przyczyny pauperyzacji społeczeństwa polskiego; Ubóstwo jako czynnik kryzysowy we współczesnej rodzinie polskiej; Proces socjalizacji dziecka w rodzinie dotkniętej problemem biedy; Wykluczenie społeczne jako następstwo egzystencji w warunkach ubóstwa materialnego.
Zawiera: Rozdział IV. UWARUNKOWANIA DOSTĘPU MŁODEGO POKOLENIA DO EDUKACJI; Znaczenie wykształcenia we współczesnym świecie; Społeczne uwarunkowania nierówności edukacyjnych; Ubóstwo materialne rodziny jako bariera kariery szkolnej dziecka; Edukacja szansą na osiągnięcie awansu społecznego dla dziecka z rodziny ubogiej; Instrumenty wyrównywania szans edukacyjnych.
Zawiera: Rozdział V. METODOLOGICZNE ZAŁOŻENIA BADAŃ WŁASNYCH; Przedmiot i cel badań oraz uzasadnienie wyboru problematyki badawczej; Problemy badawcze; Metody, techniki i narzędzia badawcze; Zmienne i wskaźniki oraz sposoby ich konstrukcji; Wyodrębnienie wskaźników zmiennej niezależnej i zmiennej zależnej; Sposoby konstrukcji wskaźników zmiennej niezależnej; Sposoby konstrukcji wskaźników zmiennej zależnej; Ogólny model zależności między zmiennymi występującymi w badaniach; Metody statystyczne analizy wyników badań; Przebieg oraz charakterystyka terminu badań i populacji badawczej.
Zawiera: Rozdział VI. SYTUACJA DOMOWA DZIECKA Z RODZINY Z PROBLEMEM UBÓSTWA MATERIALNEGO NIEZAWINIONEGO I ZAWINIONEGO; Struktura społeczna rodziny; Wykształcenie rodziców oraz źródła dochodu rodziny; Warunki mieszkaniowe rodziny; Negatywne społecznie czynniki występujące w rodzinie; Zaspokajanie przez rodziców potrzeb dziecka; Wyżywienie i ubranie dziecka oraz wyposażenie go w pomoce naukowe; Stosunek rodziców do dziecka; Zaspokajanie potrzeb kulturowych; Współpraca rodziców ze szkołą; Atmosfera domowa rodziny; Aspiracje edukacyjne rodziców względem dziecka.
Zawiera: Rozdział. VII. SYTUACJA SZKOLNA UCZNIA Z RODZINY Z PROBLEMEM UBÓSTWA MATERIALNEGO NIEZAWINIONEGO I ZAWINIONEGO; Osiągnięcia szkolne ucznia; Przystosowanie społeczne ucznia; Motywacja ucznia do nauki szkolnej; Uspołecznienie ucznia; Zachowanie się antyspołeczne ucznia; Przyhamowanie ucznia; Aspiracje edukacyjne ucznia; Samopoczucie ucznia w grupie rówieśniczej.
Zawiera: Rozdział VIII. PROFILAKTYKA I KOMPENSACJA SKUTKÓW SOCJALIZACJI DZIECKA W RODZINIE Z PROBLEMEM UBÓSTWA MATERIALNEGO; Szkoła jako koordynator działań mających na celu pomoc uczniowi z rodziny z problemem ubóstwa materialnego; Metodyka pracy wychowawczej z dzieckiem z rodziny w sytuacji ubóstwa materialnego niezawinionego i zawinionego; Postulaty optymalizacyjne dla praktyki pedagogicznej oraz teorii oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych.
Zawiera: PROGRAM PRACY WYCHOWAWCZEJ NASTAWIONY NA WZMACNIANIE POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI ORAZ KSZTAŁTOWANIE POSTAWY ALTRUIZMU; Zakończenie i wnioski.
W aneksie: Kwestionariusz ankiety dla uczniów, Test Pracowni Psychometrycznej PAN autorstwa Barbary Markowskiej "Arkusz zachowania się ucznia".
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gunzburg, H. C. Sherborne, Weronika Affolter, Felicie Hess, Peter Knill, Christopher Knill, Marian Montessori, Maria (1870-1952) Szkola Podstawowa im. Stefana Żeromskiego (Chmielnik) Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (Kielce) Niepubliczna Wielofunkcyjna Placówka Opiekuńczo-Wychowawcza "Nasz Dom" (Ostrowiec Świętokrzyski) Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy (Cudzynowice) Gminny Zespół Szkół w Łagowie (woj. świętokrzyskie) Polskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Kielcach Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna (Pińczów) Dziecko niepełnosprawne umysłowo Studium przypadku Niepełnosprawność umysłowa Szkolnictwo specjalne Dziecko niepełnosprawne Kształcenie integracyjne Adaptacja Akceptacja Potrzeby Skala PAC H. C. Gunzburga Skala PAS H. C. Gunzburga Społeczna adekwatność osobowa (personal social adequacy) Autyzm Dziecko autystyczne Matematyka Fizyka Mowa Ćwiczenia ortofoniczne Ćwiczenia oddechowe Ćwiczenia fonacyjne Ćwiczenia logorytmiczne Ćwiczenia kształtujące słuch Fonematyczny Ćwiczenia artykulacyjne Zespół Retta Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Muzykoterapia Metoda Knillów Metoda Petera Hessa Biblioterapia Praca pozalekcyjna Niepełnosprawni umysłowo Agresja Rodzina Postawy rodzicielskie Wsparcie społeczne Rodzice Integracja Niepełnosprawni Uczniowie gimnazjów Uczniowie Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Uczniowie szkół ponadgimnzajalnych Adolescencja Młodzież Postawy Wolontariat Orzecznictwo Kościół katolicki Dziecko autystyczne w rodzinie Afazja Dziecko Dojrzałość szkolna Niepowodzenia szkolne Uczniowie klas początkowych Zespół Turnera Wychowanie fizyczne Głusi w rodzinie Chmielnik (woj. świętokrzyskie) Kielce (woj. świętokrzyskie) Cudzynowice (woj. świętokrzyskie) Ostrowiec, Świętokrzyski (woj. świętokrzyskie) Świętokrzyskie, województwo Łagów (woj. świętokrzyskie) Pińczów (woj. świętokrzyskie)
Zawiera: S. 17-29 : Realizacja obowiązku szkolnego przez uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w szkole podstawowej / Justyna Molisak.
Zawiera: S. 31-39 : Funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym / Ewa Sikora.
Zawiera: S. 41-51 : Akceptacja i adaptacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej / Barbara Kłosowicz.
Zawiera: S. 53-63 : Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie integracyjnej w opinii nauczycieli i rodziców - studium przypadku / Wioletta Kalina.
Zawiera: S. 65-75 : Sytuacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej w opinii pełnosprawnych rówieśników / Katarzyna Dudek.
Zawiera: S. 77-86 : Akceptacja społeczna ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w klasie integracyjnej szkoły podstawowej - studium przypadku / Magdalena Pedyńska.
Zawiera: S. 87-96 : Funkcjonowanie społeczne dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną / Grażyna Stąporek.
Zawiera: 00 S. 97-107 : Umiejętności kategoryzacyjne chłopca z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z cechami autyzmu / Aleksandra Kmiecik.
Zawiera: S. 111-120 : Problemy diagnozy i wspomagania rozwoju dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju / Anna Baran.
Zawiera: S. 121-129 : Diagnoza i terapia kompetencji komunikacyjnej dziecka 7-letniego z lekką niepełnosprawnością intelektualną - studium przypadku / Ewa Cierlik.
Zawiera: S. 131-140 : Umiejętności matematyczne u dziecka autystycznego z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Kinga Rubak.
Zawiera: S. 141-155 : Badanie sprawności językowej dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - studium przypadku / Renata Janeczko.
Zawiera: S. 157-167 : Kształtowanie pojęć fizycznych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Martyna Różalska.
Zawiera: S. 169-181 : Znaczenie ćwiczeń ortograficznych w stymulacji rozwoju językowego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Krina Kanclerz.
Zawiera: S. 183-193 : Możliwości rozwoju komunikacji u dziewczynki z zespołem Retta / Agnieszka Szawracka.
Zawiera: S. 195-204 : Wyrażanie emocji w plastyce - rysunek dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Barbara Mrugała.
Zawiera: S. 205-215 : Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w rewalidacji dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Joanna Hińcza.
Zawiera: S. 217-224 : Metoda Felicie Affolter formą pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną . Beata Adamiec.
Zawiera: S. 225-235 : Muzyka i ruch w rewalidacji dziecka z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej / Dorota Banaszek.
Zawiera: S. 237-247 : Terapeutyczne działanie gongu i mis dźwiękowych według metody Petera Hessa na osoby z niepełnosprawnością intelektualną / Beata Buczkowska.
Zawiera: S. 249-258 : Wykorzystanie elementów biblioterapii w procesie rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej / Magdalena Pobocha.
Zawiera: S. 259-267 : Muzykoterapia jako forma oddziaływania terapeutycznego w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną - na przykładzie Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego w Kielcach / Jolanta Górska.
Zawiera: S. 269-284 : Skondensowane oddziaływania wychowawcze sukcesem wychowanków Niepublicznej Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej "Nasz Dom" w Ostrowcu Świętokrzyskim / Renata Abramczyk.
Zawiera: S. 285-291 : Realizacja metody Marii Montessori w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Cudzynowicach / Magdalena Chabros.
Zawiera: S. 293-303 : Zajęcia pozalekcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w gimnazjum / Monika Bolewska.
Zawiera: S. 305-314 : Rola katechezy w rozwoju duchowym dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym / Anna Lewczuk.
Zawiera: S. 315-324 : Problem seksualności u osób z niepełnosprawnością intelektualną / Monika Ojrzyńska.
Zawiera: S. 327-335 : Aspiracje życiowe ucznia gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Ewa Cedro.
Zawiera: S. 337-346 : Problem agresji u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Ewa Borecka.
Zawiera: S. 347-354 : Sytuacja rodzinna uczniów z niepełnosprawnością intelektualną z Gminnego Zespół Szkół w Łagowie / Aneta Kaczmarczyk.
Zawiera: S. 355-361 : Wsparcie społeczne rodziny z dzieckiem niepełnosprawnym / Angelika Cichopek.
Zawiera: S. 363-373 : Współpraca ze środowiskiem szkolnym w ocenie rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Marta Borek.
Zawiera: S. 375-385 : Kształcenie integracyjne w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych na przykładzie przedszkola / Beata Suchogórska.
Zawiera: S. 387-396 : Postawy rodziców dzieci w wieku przedszkolnym wobec integracji szkolnej / Iwona Biłko-Stachura.
Zawiera: S. 397-404 : Stosunek gimnazjalistów do integracji społecznej poprzez kształcenie osób niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych / Agnieszka Dziewięcka.
Zawiera: S. 405-415 : Postawy uczniów pełnosprawnych wobec niepełnosprawnych w gimnazjum integracyjnym / Beata Zegadło.
Zawiera: S. 417-426 : Gotowość młodzieży gimnazjalnej do integracji społecznej z niepełnosprawnymi rówieśnikami / Monika Saternus.
Zawiera: S. 427-438 : Postawy społeczne uczniów szkoły gimnazjalnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Alicja Urban.
Zawiera: S. 439-451 : Postawy młodzieży gimnazjalnej wobec niepełnosprawności / Katarzyna Sikora.
Zawiera: S. 453-462 : Stosunek dzieci ze szkoły ogólnodostępnej wobec osób niepełnosprawnych / Anna Wójcik.
Zawiera: S. 463-473 : Rozumienie istoty społecznej integracji osób z niepełnosprawnością intelektualną wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych / Anna Piątek.
Zawiera: S. 475-488 : Badanie postawy młodzieży pełnosprawnej wobec młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie / Katarzyna Mamla.
Zawiera: S. 489-500 : Opinie młodzieży licealnej na temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną / Marzena Gała.
Zawiera: S. 501-509 : Wpływ programu "Razem milej" na modyfikację postaw deklarowanych przez młodzież licealną wobec osób niepełnosprawnych / Magdalena Bucka.
Zawiera: S. 511-521 : Znaczenie wolontariatu w realizacji idei integracji społecznej na przykładzie projektu "Nie jestem sam - rehabilitacja i wsparcie dzieci i młodzieży niepełnosprawnej" PSOUU Koło w Kielcach / Joanna Bączek.
Zawiera: S. 523-531 : System orzecznictwa edukacyjnego dla osób niepełnosprawnych intelektualnie na przykładzie badań przeprowadzonych w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pińczowie / Izabela Janiszewska.
Zawiera: S. 533-545 : Stosunek duchowieństwa katolickiego do życia seksualnego osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym / Grażyna Zbroja.
Zawiera: S. 549-559 : Problemy wychowawcze rodzeństwa dziecka autystycznego / Urszula Nawrocka.
Zawiera: S. 561-569 : Realizacja roli ucznia przez dziecko z autyzmem w szkole ogólnodostępnej / Ewa Pabian.
Zawiera: S. 571-580 : Wspomaganie rozwoju mowy u dziecka 6-letniego z afazją / Małgorzata Pytko.
Zawiera: S. 581-590 : Ocena Wrażliwości edukacyjnej dziecka ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w młodszym wieku szkolnym / Iwona Pióro.
Zawiera: S. 591-600 : Aktywność fizyczna dziecka z zespołem Turnera / Katarzyna Kwintal.
Zawiera: S. 601-607 : Postawy rodziców wobec dziecka z niepełnosprawnością słuchową / Katarzyna Suszyna.
Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej, kryteria i klasyfikacja. Charakterystyka osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim i umiarkowanym. Edukacja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w szkole ogólnodostępnej. Edukacja matematyczna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i autyzmem. Trudności jakie mogą wystąpić w nauczaniu fizyki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Przykładowe scenariusze lekcji fizyki w klasie I i II gimnazjum z uwzględnieniem doświadczeń oraz kart pracy.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej